-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31832 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

اگر بشر بتواند روزي وسيله نقليه اي بسازد كه با سرعت نور برابري مي كند واين وسيله نقليه تا صبح قيامت مسير طي كند به آخرش نمي رسد علت اينكه فقط صحبت ها مربوط به كره زمين و حدوداً اززمان خلقت آدم تاحالا باشد واز بقيه خلقت خبري نيست چيست؟

احتمالاً علت توجه ويژه به كره زمين درميان ستارگان و مجموعه عالم طبيعت و همينطور توجه ويژه به زمان خلقت حضرت آدم به بعد متون ديني ونصوص قرآني باشد.

در آيات قرآن كريم آمده است : الله الذي خلق السموات والارض 1 يا وما خلقنا السموات والارض وما بينهما لا عبين2. ذكر كره زمين د رمقابل آسمانها نشان از اهميت ويژه زمين را مي دهد درآيات كيهان شناسي قرآن كريم به موارد متعددي مثل موارد فوق برمي خوريم كه اگر به آسمانها اشاره كرده درمقابل به زمين و زمينيان نيز پرداخته است. (البتهدرمعني سموات اختلاف است كه آيا منظور عوالم وجود است يا آسمانهاي مادي)

بنابراين در آيات كيهان شناسي قرآن به زمين و موجودات آن مثل گياهان وحيوانات،ابر وباد، ...به وفور اشاره شده است.

حق متعال و پروردگار همه هستي خليفه خويش را در زمين قرار داده است وظهور خلافت الهي به لحاظ زماني از زمان حضرت آدم و خلقت او درزمين شروع مي شود، مبدأ شكل گيريوساختمان مادي انسان كامل نظير پيامبرگرامي اسلام و فرزندان گرامي آن وديگر انسانهاي كامل و به تبع آن همه انسانهاي زمين است، پس زمين مهد و گهواره خلقت گل سرسبد همه عوالم وجود يعني انسان است انسان موجودي است كه به همه موجودات برتري داشته بلكه همه خلقت را براي او آفريده است. حديث زير بيانگر اين حقيقت است : يا بن آدم خلقت الانبياء لاجلك وخلقتك لاجلي 3 يعني اي پسر آدم همه چيز را براي تو آفريدم وتو را براي خودم.

ماجراي خلقت آدم وهبوط او به زمين، ماجرايي شنيدني وجالب توجه است واطلاع از سابقة پدرمان حضرت آدمع و فريب او از شيطان و حيات و زندگي او در زمين از مسائلي است كه قرآن كريم نيز به آن پرداخته است وما براي غناي پاسخي كه ارائه مي دهيم و براي تبرك توجه شما را به بخشي از تفسير آيات پيرامون اين موضوع جلب مي كنيم. ا...ومعلم همه اهل آسمان؛ اما معلم اهل زمين است، براي اين كه خداي سبحان به رسول اكرمص فرمود : ما قرآن را فرستاديم تاتو مردم را با آن آشنا كني : وأنزلنا اليك الذكر لتبين للناس ما نزل اليهم 4 واما معلم اهل آسمان است، زيرا خداي سبحان فرمود : يا آدم أنبئهم بأسمائهم 5 انسان كامل معلم فرشتگان است وآنان را به مقدار گنجايش وجوديشان، از حقايق عالم آگاه مي كند ويكي از نشانه هاي تعليم انسان كامل نسبت به ملائكه سخن خود آنان است كه فرموده اند , سبحنا فسبحت الملائكه بتسبيحنا 6 ما تسبيح وتقديس را به فرشتگان آموختيم. فرشتگان كه به خداوند مي گويند : نحن نسبح بحمدك ونقدس لك 7 ما تو را از هر نقص و عيب تنزيه مي كنيم، براي آن است كه انسانهاي كامل تسبيح و تقديس را به آنان ياد داده اند، زيرا تسيبح وتقديس هم از علومي است كه خداي سبحان بايد از راه انسان كامل به فرشته ها بياموزد.

فرشتگان كه نمي دانستند معلمشان كيست ومظهر تام خداي سبحان را نديده بودند، فقط جنبة زميني انسان را ديدند وگفتند : ما از او بالاتريم. درحالي كه اگر مي دانستند اين تسبيح و تقديس را هم به بركت همان موجودي كه از زمين برمي خيزد وبه سدره المنتهيپر مي كشد، آموخته اند، هرگز اين سؤال را نمي كردند.

خلاصه آن كه انسان كامل،همة مخازن اشيا ومفاتيح غيب را داراست، و درملك وملكوت خليفه ا....است،هم انسانهاي عادي در برابر وي تكريم مي كنند وهم فرشتگان.

بنابراين موجودي كه فقط زميني است خليفه خدا مي باشد ونه آن كه حوزة خلافتش فقط زمين است،خليفه خواهد بود،بلكه موجودي كه به آسمان و زمين احاطة تام دارد، گرچه وجود عنصريش به زمين بسته است، خليفة حق است.8

علوم تجربي نيز درمورد كره زمين و موجودات آن با صدها هزار نوع وشرايط حيات وزندگي و پيچيدگي آن فراوان سخن گفته اند وتاكنون نشانه هايي از موجودات عجيب تر و پر اهميت تر اززمين ارائه نكرده اند.

مجموعه عالم خلقت دست به دست هم داده اند تاشرايط حيات وزندگي دركره اي به نام زمين فراهم شود و ميليونها نوع از موجودات عجيب وغريب ومتنوع وگوناگون درآن پديد آمده وشرايط را براي زندگي موجودي به نام انسان پديد آورده اند درحالي كه د ركرات ديگر چنين تنوع ودگرگوني وجود ندارد. آيا ديدن يك كره اي كه از توده اي گازها بوجود آمده است جالب تر است يا كره زمين با همه زيبايي هاي آن؟؟!



(1) سوره ابراهيم/32 (5) سوره بقره/33

(2) سوره دخان/38 (6) سفينه البحار،ج1،ص594،مادة سبح

(3) علم اليقين،ج1،ص318 (7) سوره بقره/30

سوره نحل/44 (8)تفسير موضوعي قرآن كريم،ج6،ص134و133

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.